start niet (+ foto's @ eind)

area_51_member

scooterloos
Hey, ik weet zelf redelijk wat van scooters, maar ik ben geen expert... En vooral niet als het om de carb gaat. Nou ik heb mijn zuiger vervangen. Maar nu start hij dus niet meer :?... Ik heb 20 x gekicked ofzo, toen het vlotterbakje eraf gehaalt, en er stond nauwelijks benzine in. Ik denk dat hij dus geen benzine krijgt. Ik heb ook 2 slangetjes die bove elkaar uit de carb komen, bovenin op de kop erin laten gaan. (is juist geloof ik toch?) Ik weet dus niet waarom hij niet start :? Iemand?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

beste is vernieuw alle slangen gelijk ook maar LET FF OP met je benzineslang erop zetten dan ie niet te lang is en alleen maar naar BENEDEN loopt moet ie ergens een heeeel klein stukje omhoog dat vermoeilijkt de benzine doorloop (spreek uit ervaring kwam er pas achter bij het plaatsen van doorzichtige slangen) en dan krijg je dat as je ff vol gas rijd dat ie ineens inzakt doordat t vlotter nie helemaal vol meer is.
 
Allemaal vreemd, ik heb simpel mijn zuiger vervangen... Van te voren deed hij het altijd goed. Ik zuig dus aan de slang en niet aan het nippeltje... Maar ik heb dus simpel de carb ontkoppeld van het spruitstuk, en de 2 slangetjes die naar de kop lopen uitgetrokken. Dan kan mijn vacuüm toch niet opeens kapot gaan... Wel heeft mijn carb een tijdje schuin gelegen, en er is flink mee gerammeld ivm dat ik er niet goed bij kwam...

ps: thnx voor al jullie reacties... :)
 
er lopen van je tank 2 slangetjes, een dunne en een dikke, volg deze slangetjes naar je carburateur, ruk ze ervan af en zuig aan het dunnste slangetje, als er benzine uit de dikke kom is hij heel, komt er geen benzine, moet je een nieuwe vacuumklep(onder de benzinetank) kopen.
 
Maat van me heeft dit ook eens gehad, er klopte ergens iets niet ... en we konden het niet vinden. Hebben we de scooter met start spray gestart, en kennelijk heeft dit iets op gang gezet wat het probleem verhielp want hij bleef lopen is nooit meer teruggekomen, het probleem dan .. :)
 
oké mensen waarom zitten julie hier 3paginas te ********.
meer dan de helft van julie weten niet waar de vacuum zit bij een area51. de vacuum van een area zit in de linker carter helft juist onder de startmotor en die loopt naar het grijze doosje op je BENZINE TANK!!!!! het kan zijn dat die darm aan het carter wat gebarsten is dat was bij mij ook, je moet gewoon je benzine darm los doen van de carbu en dan zuigen aan die vacuum darm normaal gezien moet er dan benzine uit je benzine darm komen, zo niet wordt dat een nieuwe vacuum pomp want die tering dingen durven wel eens snel kapot gaan op de area51 ik spreek van onder vinding. in belgie kost zo een vacuum pomp rond de 52€.
 
Back
Top