Vivacity Spruitstuk/carb. raar boutje

miena21

Buiten gebruik
eej mensen

ik ben alweer een tijdje uit de rolatie, maar iemand vroeg of ik zijn scooter wou maken dus dat wou ik wel ff doen.

het is een peugeot vivacity. en nu wil ik de carburateur eraf hebben om er de goeie sproeier in te zetten, maar de verbinding tussen spruitstuk en carb. zit een raar boutje. 1 normale maar ook 1 zwart boutje met een klein puntje erop (rond) zo'n bout heb ik nog niet gezien. is hier speciaal gereedschap voor?
of heeft iemand tips..

het is geen tork...

bedankt alvast
 
Advertisement - register to remove this

dat is een breekbout , die zit er std op zodat er niet met de carb kan worden geouwehoerd , maar met een draadnageltang of een waterpomptang zou je m los moeten krijgen. anders even met een beiteltje losslaan.

andere methode is er iets aanlassen zodat je m los kan halen , maar opzich wil dat niet al te best meestal
 
ik zal eens kijken ik heb een boutje naast mijn comp ergens liggen ff zoeken ik post hem wel wanneer iok het vind

Edit:

DSC04852.JPG


DSC04854.JPG


Ik deed het met een slijptol/dremel gewoon de kop afslijpen des noods ook een klein beetje over de spruitstuk (Maakt niets uit) en dan die andere schroef los maken en als het goed is kun je hem zo eruit halen de carb. En de bout kun je zo met je vingers of met een tangetje los draaien. (let wel op dat het heet kan zijn van het slijpen :) )
 
Last edited:
Sproeier

Hallo

heeft er iemand enig idee waar ik voor mijn vivacity sproeiers kan bestellen
en hoeveel maten groterdie moet zijn of moet ik gewoon maar een beetje gokken

Groetjes Djoery*DO-)
 
ligt eraan , @ peugeot niet , bij bijv. yamaha en malaguti zit dit er wel in en er zijn sleutels voor ,echter is dit geen normale torx , maar met een gat erin ,daar moet je dus wel op letten. ook kun je dit puntje binnenin afbreken soms met een beiteltje en met een normale torx loshalen, soms zelfs met een platte schroevendraaier..

maar op peugeot zit een breekbout , deze kun je geen sleutel opzetten (nadat ie vastgedraaid is ;))

met een beitel en/of een goeie tang zijn deze wel los te krijgen , oo kun je er een sleufje in zagen/slijpen zodat je deze met een schroevendraaier los kan draaien , maar meestal wel eerst even los tikken met een beitel.
 
Back
Top