Wat heb je gekocht voor je scooter topic.

Lekker houden Man ! zie het als een investering , moet je kijken wat dat ding over 10 jaar waard is .
( mits je dat ding zelf niet plat gereden heb ) .. :tearsofjoy:
Hang er wel een 8.1 onder
Ik zou alles moeten houden als investering, maar zodra ik er 5 euro winst uitsleep gaat het meestal toch weg
 
Heb Top performance poelies gekocht met rechte spiebanen voor een betere en strakkere vermogensafgifte. Nu is de diameter van de poelies 7mm groter dan origineel, namelijk 122mm t.o.v. 115mm. Ik had al een dayco 757mm snaar. Eens kijken met welke snaar ik ga experimenteren, wellicht een morini snaar van 770mm.1000000680.jpg
 
Last edited:
Mooi spul dat Top Performance, ik heb nog steeds een Top performance membraan op de verlanglijst voor mijn tweede scooter.
Ik denk dat je idd rond de 770 mm zit met de vsnaar, ik had toen een 16.5x 797 getest op de Aliexpress torque driver poulie die ook 122 mm is en de vsnaar was duidelijk te lang. 751 was sowiezo veel te kort.

Trouwens nog een update van het TPR koppelingshuis die ik had gekocht,
in 1 woord : Perfect. Die zou ik zo weer kopen als ik een koppelingshuis nodig heb.
De naraku variateur en de Naraku koelvin werkt ook perfect icm de mezoly rechte spiebaan torquedriver en Malossi X-belt vsnaar en power1 koppeling,
een heerlijk felle optrek .
 
Last edited:
Dus je hebt een 2takt en een 4takt?

2 takt ->

Mooi spul dat Top Performance, ik heb nog steeds een Top performance membraan op de verlanglijst voor mijn tweede scooter.
Ik denk dat je idd rond de 770 mm zit met de vsnaar, ik had toen een 16.5x 797 getest op de Aliexpress torque driver poulie die ook 122 mm is en de vsnaar was duidelijk te lang. 751 was sowiezo veel te kort.

Trouwens nog een update van het TPR koppelingshuis die ik had gekocht,
in 1 woord : Perfect. Die zou ik zo weer kopen als ik een koppelingshuis nodig heb.


4 takt ->
De naraku variateur en de Naraku koelvin werkt ook perfect icm de mezoly rechte spiebaan torquedriver en Malossi X-belt vsnaar en power1 koppeling,
een heerlijk felle optrek .



Wat is er zo goed aan het TPR koppelingshuis? Denk dat de goedkope versie zonder wing net zo goed werkt.
Ik heb 2 scooters met een Minarelli hori blok , en het TPR koppelingshuis is goed omdat er een verstevigde rand extra om zit die tevens door de gleuven rondom de warmte beter af kan voeren in tegenstelling wat een normaal standaard koppelingshuis doet.
Hoe minder warmte hoe beter voor zowel het staal van het koppelingshuis als de schoentjes van de koppeling zelf.
Het zit gewoon veel steviger in elkaar wat ook minder trillingen af geeft en zal niet snel vervormen als het heet word.
Waarom zou ik een 2 takt en een 4takt scooter hebben als ik 2 scooters heb?
4takt is niet zo mijn ding.
 
Last edited:
Mooi spul dat Top Performance, ik heb nog steeds een Top performance membraan op de verlanglijst voor mijn tweede scooter.
Ik denk dat je idd rond de 770 mm zit met de vsnaar, ik had toen een 16.5x 797 getest op de Aliexpress torque driver poulie die ook 122 mm is en de vsnaar was duidelijk te lang. 751 was sowiezo veel te kort.

Trouwens nog een update van het TPR koppelingshuis die ik had gekocht,
in 1 woord : Perfect. Die zou ik zo weer kopen als ik een koppelingshuis nodig heb.
De naraku variateur en de Naraku koelvin werkt ook perfect icm de mezoly rechte spiebaan torquedriver en Malossi X-belt vsnaar en power1 koppeling,
een heerlijk felle optrek .
Ik weet even niet wat de gedachte van Top performance was bij grotere poelies. Zij hebben immers geen langere snaar hiervoor. Een morini snaar tot 1999 is 16.3x770. De minarelli dayco snaar is 16.5x757. Aangezien ik al een MHR 2008 vario heb met grotere diameter moet dat met een 770mm snaar wel goed komen. Ben zeer nieuwsgierig of buiten de trekkracht de topsnelheid ook verbetert. Met een langere snaar zou die hoger moeten komen op de vario.

Welke snaar gebruik je nu dan Twinky?
Post automatically merged:

Kleine poelies tov Piaggio (134 mm Std ).
Minarelli horizontaal is dit. Top performance is de huisleverancier van aftermarket minarelli opwaardering spullen.
 
Ik weet even niet wat de gedachte van Top performance was bij grotere poelies. Zij hebben immers geen langere snaar hiervoor. Een morini snaar tot 1999 is 16.3x770. De minarelli dayco snaar is 16.5x757. Aangezien ik al een MHR 2008 vario heb met grotere diameter moet dat met een 770mm snaar wel goed komen. Ben zeer nieuwsgierig of buiten de trekkracht de topsnelheid ook verbetert. Met een langere snaar zou die hoger moeten komen op de vario.

Welke snaar gebruik je nu dan Twinky?
Post automatically merged:


Minarelli horizontaal is dit. Top performance is de huisleverancier van aftermarket minarelli opwaardering spullen.
Ik ben nog niet bezig geweest met die 122 mm poulie omdat ik mn 2 scooters al goed heb afgesteld met de normale 115 mm rechte spiebaan torque drivers , maar ik gok dat het rond de 770 mm zit.
Misschien dat ze wat op aliexpress verkopen rond die maat, het zal even zoeken worden.
 
Er is een morini snaar naar mij onderweg.

In de originele 115mm poelies ligt de snaar lang niet bovenaan. Zal met de morini snaar en 122mm poelies waarschijnlijk niet andere zijn. Die torque drive welke jij hebt past enkel op de oude poelies van de jaren 90.

(Shimmen zorgt voor een aanlopend rondsel bij mij)
 
Nou de trekkracht is serieus toegenomen met deze poelies. En het toerenverloop is mega strak. Wat een verbetering! Hij trekt nu echt als een 70cc.

Enige nadeel is dat de poelies 122mm groot zijn, wist ik niet van te voren. Dus ik kan ze niet helemaal benutten, daarvoor is echt een overrange vario nodig ivm de langere Vsnaar. Dus nu ga ik de Malossi torque driver halen.

Als iemand de Top performance poelies wil met 770mm dayco snaar. Laat me weten. Kan voor een leuke prijs.

Je hoeft met deze poelies niet je carter aan te passen!
 
@Twinky Jij hebt de Mezoly torque driver toch? Als ik het goed zie heeft die drie verschillende spiebanen. 1x met knik en 2x in verschillende hoeken?

In mn Ark zitten namelijk 33mm poelies. Raar maar waar. Dus er past zo'n China torque driver op.

En is de diameter 115mm?
 
@Twinky Jij hebt de Mezoly torque driver toch? Als ik het goed zie heeft die drie verschillende spiebanen. 1x met knik en 2x in verschillende hoeken?

In mn Ark zitten namelijk 33mm poelies. Raar maar waar. Dus er past zo'n China torque driver op.

En is de diameter 115mm?
Klopt helemaal dat er 3 banen op zitten, 1 met knik en 2 banen die iets schuiner lopen.
Er zitten 2 spies in de 33 mm poulies en de diameter is even groot als de standaard poulie.
K-parts zegt dat er 2 banen in zitten maar dat is niet het geval, wel bij de 34 mm versie die 3 spies gebruiken
Zolang het 33mm is moet het gewoon passen, bij mij past ie perfect.
Als vet heb ik deze gebruikt :
 
Klopt helemaal dat er 3 banen op zitten, 1 met knik en 2 banen die iets schuiner lopen.
Er zitten 2 spies in de 33 mm poulies en de diameter is even groot als de standaard poulie.
K-parts zegt dat er 2 banen in zitten maar dat is niet het geval, wel bij de 34 mm versie die 3 spies gebruiken
Zolang het 33mm is moet het gewoon passen, bij mij past ie perfect.
Als vet heb ik deze gebruikt :
Bedankt voor het antwoord. Dan kan ik die nemen.

De stijlste is voor redelijk standaard setups. Ik kan nergens vinden hoeveel graden die zijn. Vermoed 36 en 38 of 36 en 40. Weet jij dit?
 
Bedankt voor het antwoord. Dan kan ik die nemen.

De stijlste is voor redelijk standaard setups. Ik kan nergens vinden hoeveel graden die zijn. Vermoed 36 en 38 of 36 en 40. Weet jij dit?
Dat zou ik zelf ook wel graag willen weten , ik rij zelf met de stijlste met een 50cc Power1 en snelle transmissie .

( Edit de octane101 50cc zit op mijn andere scooter met de aliexpress torquedriver ook op de stijlste baan )
 
Dat zou ik zelf ook wel graag willen weten , ik rij zelf met de stijlste met een 50cc Power1 en snelle transmissie .

( Edit de octane101 50cc zit op mijn andere scooter met de aliexpress torquedriver ook op de stijlste baan )
Gisteren mn Beta Ark LC geklokt op 97kmh gps. Stage6 streetrace 50cc, dellorto 17.5, mhr 2008 vario en sito plus.

Die sito plus is echt een raket.
Post automatically merged:

@Twinky Hier lees ik dat de diameter 118 is. Dat is dus 3mm meer dan de originele poelie helft.

 

Attachments

  • Screenshot_20240410_193410_Gps Speedometer.jpg
    Screenshot_20240410_193410_Gps Speedometer.jpg
    56.3 KB · Views: 11
Last edited:
Hoi @Twinky daar ben ik weer. Die mezoly poelie heeft onderin geen sleuf voor de rubber ring. Bovenin is wel een sleuf. Zo lijkt het op de foto's. Zit er onderop een dunnere ring?

De standaard poelies hebben twee sleuven.
 
Last edited:
Hoi @Twinky daar ben ik weer. Die mezoly poelie heeft onderin geen sleuf voor de rubber ring. Bovenin is wel een sleuf. Zo lijkt het op de foto's. Zit er onderop een dunnere ring?

De standaard poelies hebben twee sleuven.
Volgens mij zit er enkel boven een gleuf al weet ik dit niet 100% zeker.
Ik kan me ergens ook herrineren dat ik onder en boven een rubber heb gemonteerd,
dus ik weet het niet zeker .
 
Aprilia SR Met DR70 EVO LC Cilinder, Loopt +-90km/h
Benieuw wat die doet als ik alles er op heb zitten :yum:

Nieuw:
Nieuwe Handvaten
Nieuwe Polini Luchtfilter
Nieuwe Polini Hi Speed Vario set
Nieuwe Polini Evo Kevlar Belt
Nieuwe Accu
Nieuwe Kappen
Nieuwe knipperlichtglaasjes
Vers gespoten
 

Attachments

  • 20240413_201823.jpg
    20240413_201823.jpg
    190 KB · Views: 10
Back
Top