Zip blok onder vespa sprint?

Hey, ik heb een vespa sprint 4t 2v 50cc bromkenteken ik kom maar niet sneller dan 64km, nou heb ik vandaag een zip 4t 2v 80cc blok gekocht en wil ik hem effe opfrissen en dan onder mijn vespa sprint gooien maar weet ik niet zeker of dat wel kan, aangezien de blokken van een zip volgensmij wat korter zijn en deze blok heb ik ook gekocht zonder subframe, past het wel? Is de kabelboom plug n play? Blokkie ziet er nog wel triest uit en mist ook dingen maar dat ga ik fiksen, mijn vraag is dus heeft iemand dit ooit gedaan? En past het welDDB30E08-BF35-4571-986F-E2FD55C9FFEC.png
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat het wel past..

De voorkant van de carters zouden gewoon het zelfde moeten zijn..

Alleen raad ik je niet aan om het eronder te zetten..

Zip carter is inderdaad korter.. Dus je achterwiel komt ook meer naar voren te zitten.. En de schokdemper komt onder een niet goede hoek te zitten. Grote kans dat die veer krom raakt.

Ook kan het gevaarlijk situaties op leveren.. Beter dan gewoon je oude blok ombouwen met de onderdelen die je hebt en dan je lange blok terug plaatsen (lijk mij een stuk veiliger)
 
Denk dat het wel past..

De voorkant van de carters zouden gewoon het zelfde moeten zijn..

Alleen raad ik je niet aan om het eronder te zetten..

Zip carter is inderdaad korter.. Dus je achterwiel komt ook meer naar voren te zitten.. En de schokdemper komt onder een niet goede hoek te zitten. Grote kans dat die veer krom raakt.

Ook kan het gevaarlijk situaties op leveren.. Beter dan gewoon je oude blok ombouwen met de onderdelen die je hebt en dan je lange blok terug plaatsen (lijk mij een stuk veiliger)
Ja met die schokbreker is het enigste wat ik kom bedenken wat fout kon gaan, wat voor gevaarlijke situaties bedoel je voor de rest? Want het blok is identiek behalve de lengte
 
De lengte van een shock demper word zo berekend dat het op de ideale hoek staat.. Dat houd in, dat de demper het beste presteerd zonder krom te raken of door kan breken.

Als je een kortere blok eronder gaat zetten komt de schock demper meer recht te staan.. Dan komen de krachten die naar achtere drukken meer op het midden van de demper te staan.. En daar kan die niet tegen.. Heel snel breken zal het nog niet doen, omdat de demper wel van vrij goede metalen word gemaakt.. Maar door moeiheid kan het wel steeds krommer gaan staan.. En dan word de belasting steeds zwaarder en kans op breken is ook sneller aanwezig.
 
De lengte van een shock demper word zo berekend dat het op de ideale hoek staat.. Dat houd in, dat de demper het beste presteerd zonder krom te raken of door kan breken.

Als je een kortere blok eronder gaat zetten komt de schock demper meer recht te staan.. Dan komen de krachten die naar achtere drukken meer op het midden van de demper te staan.. En daar kan die niet tegen.. Heel snel breken zal het nog niet doen, omdat de demper wel van vrij goede metalen word gemaakt.. Maar door moeiheid kan het wel steeds krommer gaan staan.. En dan word de belasting steeds zwaarder en kans op breken is ook sneller aanwezig.
Ja klopt, had na moeten denken voordat ik dit blok had gekocht haha, wil liever niet cilinders switchen want wil zegmaar mij blok gwn orgineel laten ben bang dat ik vastloper krijg met 80cc of dat het me blok verneukt
 
Back
Top