Veel geluk met aanrijding met mijn Tomos brommert

Grijz

Well-Known Member
Vanochtend op weg naar school ben ik aangereden. Ik reed op mijn Tomos die ik afgelopen januari voor €75 had gekocht. Ging met een vaartje van 30 ongeveer, rijdt een auto me voorbij en bij een benzinestation slaat zij :rolleyes: opeens het fietspad over richting het benzinestation. Ik reed daar dus vrolijk, maar t ging te snel om nog te kunnen uitwijken. Ik raak volop de rechter voorbumper van haar klassieke VW kever cabrio, vlieg over de motorkap en een paar metertjes verder kom ik tot stilstand.

Schade aan mijzelf: kleine schrammetjes op mijn knieen en op mijn linkerelleboog. Een klein beetje pijn aan mijn rechterschouder. Verder helemaal niets. Mijn jas heeft twee hele kleine schaafplekjes, mijn (net nieuwe) schoenen waren een klein beetje vies.

Schade aan de brommer: Voorwiel heeft een hoek van 90 graden ongeveer. Electra van de lamp en het knopje om m uit te zetten is kapot. Paar schaafplekken (maar hij zag er toch al niet uit:p) Voorvork lijkt niet krom/lek te zijn, maar dat ga ik zometeen verder uitzoeken.

Ik schrok best wel, vooral omdat ik niet verzekerd was |(|(|( (niet zeiken, ik weet, stom stom stom, maar had een klap nodig om me dit te gaan beseffen..) Maar gelukkig was die vrouw erg aardig. Ik zei: Ik heb geen zin om dit via de verzekeringen te regelen, want dat duurt maanden, ik heb het liever contant. De vrouw had €50 bij zich en daar heb ik genoegen mee genomen. (beter dan gezeik dat ik geen verzekering heb en uiteindelijk helemaal niets krijg, en nu heb ik bijna 3 maanden vrolijk rond kunnen crossen op een brommert waar ik uiteindelijk maar €25 voor heb betaald...) Ze heeft me meteen ook naar school gebracht. :)

Ik plaats vanmiddag wel foto's, moet eerst even een camera regelen.

Ik weet nog niet wat ik met de rest van het brommertje ga doen. e achterwiel en het motorblok (en uitlaat) zijn iig nog 100% goed. De chromen koplamp ook nog wel. Als het frame verder ook nog goed is en de voorvork ook dan ga ik m repareren, anders verkoop ik m in onderdelen.

Maar tjonge, heb wel even de schrik van me leven gehad vanochtend:eek: Die vrouw was ook superbezorgd. Ik stond namelijk meteen weer op me voeten maar dat mocht niet van haar :p ik moest gaan zitten, want misschien was ik duizelig etc.

Heb iig veel geluk gehad, kon ook op me hoofd geland zijn oid...
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

beter voor je dat je niets hebt...

Als het wel zo was dan was je wel lekker de pineut denk ik aangezien je zonder verzekering rondsjeesed... Tja rechtsafslaand verkeer is dodelijk.

Veel geluk gehad kerel ;)
 
Je gaat toch niet met een onverzekerde brommer rondrijden :|, wel veel geluk ze had jou ook kunnen pakken en dan was je de lul geweest.


maar ik wil die foto's wel zien ja :p
 
Yepz, ik was idd erg stom |(|(|(bezig dat ik geen verzekering had, maar had blijkbaar een klap nodig om me dat te beseffen..
 
Originally posted by Teunios
Je gaat toch niet met een onverzekerde brommer rondrijden :|, wel veel geluk ze had jou ook kunnen pakken en dan was je de lul geweest.


maar ik wil die foto's wel zien ja :p

weet ie ook wel hoor :|
 
Ik was wel van plan om m in mei weer te verzekeren.. Maar ik vond het t even niet waard aangezien ik maar 75 pleuro voor dat ding had betaald.. Ach, ik heb ervan geleerd :!
 
Originally posted by *EmankciN*
Yepz, ik was idd erg stom |(|(|(bezig dat ik geen verzekering had, maar had blijkbaar een klap nodig om me dat te beseffen..

mja nooit meer doen he jongetje :*

spijtig genoeg is het meestal zo dat er eerst iets moet gebeuren voor mensen iets gaan inzien of voor dat er iets gedaan wordt aan een situatie.

Hier zijn eerst 3 doden moeten vallen op kruispunt voor er verkeerslichten werden geplaatst. :mad: (= gewoon maar voor te illustreren wat ik bedoel)...
 
De auto had een kleine deuk en wat plekjes waar de verf van af was op de rechtervoorbumper.. Ze was all-risk verzekerd, sinds maandag. Ze had m net laten taxeren voor een oldtimer verzekering. Was nog veel geld waard volgens de taxatie.
 
lees maar! kheb nog geen camera, eind vd middag staan ze er denk ik wel op... MasterWww moet daarvoor ff langskomen..
 
Last edited:
ik heb ook nog een tomos A3 staan (d8 dat het een A3 was toch)
binnenkort ff mee sjeezen, moet alleen hele blok weer in elkaar prutsen, helaas dat je in soest woont, anders had ik je blok opgehaald voor 10 euro ofzo :rolleyes:
 
:p Ja, die leeft nog! niet eens een krasje! En dat versierwerk doen we bij de volgende Tomos wel weer! ;)

(ja, er komt een volgende....:) als deze echt totallos is...)
 
Originally posted by *EmankciN*
:p Ja, die leeft nog! niet eens een krasje! En dat versierwerk doen we bij de volgende Tomos wel weer! ;)

(ja, er komt een volgende....:) als deze echt totallos is...)

Heej NicknamE :p

Ik heb hier wat voor je..
Kheb 3x zo'n tomos te staan... alle drie compleet met blok en alles draait 8) Op 2 van de tomossen zit verlichting, waarvan 1 compleet verzekerd is voor €47 per jaar :rolleyes:

Das me eigen brommertje, maar aangezien, ik geen tijd,geld,en zin meer heb om aan die (toch best makkelijk sleutelbaar die dingen :) ) tomossen te werken..

pics geef ik je wel als je interesse hebt ! :*
 
eindelijk iemand die achter me nick is gekomen zonder te vragen..:p

euhm, tjah, mail me maar foto's. Maar t moet wel weer rond die prijs zitten, anders doe ik t niet. Tis alleen voor naar school op en neer en omdat ze veel zuiniger rijden dan me scooter. :)

En ze mogen best afgeragd zijn, als ie maar loopt en alles goed is :D

chrisserna@hotmail.com, mail ze maar
 
net bij Chris geweest --> picz:

Before:
103-0358_IMG.JPG


After:

105-0515_IMG.JPG

105-0516_IMG.JPG


Schade aan chris:
105-0517_IMG.JPG


Kapotte elektra 8P
105-0521_IMG.JPG


wiel krom
105-0525_IMG.JPG


Chris @ brommert :+
105-0526_IMG.JPG


reconstructie door chris:
105-0529_IMG.JPG


kromme trappert
105-0531_IMG.JPG
 
Back
Top