Wat heb je gekocht voor je scooter topic.

20230803_165428.jpg

Gilardoni EVG 50cc. Nergens meer te koop, dus maar gekocht voor de heb.

Weet nog niet of ik hem ooit ga gebruiken.
Misschien als sleeper met een Sito Plus, wat me serieus geinig lijkt. Of gewoon met een C16 zodat ie lekker knalt en 70cc's eruit blaast. Ding kan 11 tot 13pk halen uit de fabriek.
 
Last edited:
Zo, wat heb ik nou gedaan weer. Toch niet weer een scooter van de eerste eigenaar in topstaat gekocht voor een prikkie. :p
Blauwe plaat
2012
Eerste eigenaar
3279 km
Vrijwel altijd binnen gestaan en alleen met mooi weer gereden.
Op wat roest op de bokstandaard en een paar krasjes op de onderkuip ziet dit ding er echt nog heel goed uit voor zijn leeftijd.

Stond een paar weken slecht geadverteerd op MP.
Geen kenteken zichtbaar, vrijwel geen info.

Ik natuurlijk een berichtje uitgestuurd voor de kmstand en het kenteken en i.p.v. de gevraagde €250 vervolgens €125 geboden.
Zo gezegd, zo gedaan.
Meteen ff de handen vies omdat ik er anders sws geen zak zin meer in heb.

- Overschrijven €11,40
- Kleppen gesteld 0.10/0.10
- Flesje olie €5,49
- Kleppendekselpakking €1,50
- Rollensetje 7.0 gram €7,50.
- Vario driehoekjes €2,50
- Oliefilter + rubberen ring €2,00
- Remvloeistof €3,00
- Remmenreiniger €2,49
- Brandstoffilter €0,25
- Brandstofslang €2,00
- Vertandingsolie €3,00


V-snaar, remblokken , remschijven geïnspecteerd. Nog dikke prima.
Banden zijn natuurlijk uit 2011. Geen droogtescheuren, dus ik laat ze lekker zitten.
Bokstandaard zal ik wellicht nog reinigen, behandelen en spuiten van de week.

Aanschaf + bovenstaande ==> €125+41,13 = 166 euro.
Lekker rijden, ondertussen te koop zetten voor €400 op marktplaats.
Het is immers wat de gek ervoor geeft.
 

Attachments

  • 20230805_134906.jpg
    20230805_134906.jpg
    440.7 KB · Views: 19
  • 20230805_134858.jpg
    20230805_134858.jpg
    457.3 KB · Views: 17
  • 20230805_134850.jpg
    20230805_134850.jpg
    336.7 KB · Views: 17
  • 20230805_123338.jpg
    20230805_123338.jpg
    227.6 KB · Views: 18
Zo, wat heb ik nou gedaan weer. Toch niet weer een scooter van de eerste eigenaar in topstaat gekocht voor een prikkie. :p
Blauwe plaat
2012
Eerste eigenaar
3279 km
Vrijwel altijd binnen gestaan en alleen met mooi weer gereden.
Op wat roest op de bokstandaard en een paar krasjes op de onderkuip ziet dit ding er echt nog heel goed uit voor zijn leeftijd.

Stond een paar weken slecht geadverteerd op MP.
Geen kenteken zichtbaar, vrijwel geen info.

Ik natuurlijk een berichtje uitgestuurd voor de kmstand en het kenteken en i.p.v. de gevraagde €250 vervolgens €125 geboden.
Zo gezegd, zo gedaan.
Meteen ff de handen vies omdat ik er anders sws geen zak zin meer in heb.

- Overschrijven €11,40
- Kleppen gesteld 0.10/0.10
- Flesje olie €5,49
- Kleppendekselpakking €1,50
- Rollensetje 7.0 gram €7,50.
- Vario driehoekjes €2,50
- Oliefilter + rubberen ring €2,00
- Remvloeistof €3,00
- Remmenreiniger €2,49
- Brandstoffilter €0,25
- Brandstofslang €2,00
- Vertandingsolie €3,00


V-snaar, remblokken , remschijven geïnspecteerd. Nog dikke prima.
Banden zijn natuurlijk uit 2011. Geen droogtescheuren, dus ik laat ze lekker zitten.
Bokstandaard zal ik wellicht nog reinigen, behandelen en spuiten van de week.

Aanschaf + bovenstaande ==> €125+41,13 = 166 euro.
Lekker rijden, ondertussen te koop zetten voor €400 op marktplaats.
Het is immers wat de gek ervoor geeft.
Niet lullig bedoelt. Maar vind je het echt leuk om dit soort scooters te sleutelen of is het alleen handel?
 
Niet lullig bedoelt. Maar vind je het echt leuk om dit soort scooters te sleutelen of is het alleen handel?
Nee.
Vind het helemaal niet leuk om te sleutelen. Echter wel nog net genoeg motivatie om niet 150 euro te lappen aan een scooterzaak voor iets wat elke idioot met twee linker handen kan na het bekijken van één youtubevideo.
Wel het eenvoudigst bij de Chinese GY6 van de GY6-achtige blokken.

Heb 3 scooters nu.
- Een Iva Jet Gele Plaat
- Een AGM Retro Blauwe plaat.
- En de bovenstaande.
De AGM hebben 2 familieleden die 100 meter verderop wonen opgeëist.
En na al die drempels en kuilen die ik met 35+ genomen heb op die scooter kraken die kappen als een malle.
Motorisch en remmen top scooter, echter irriteer ik me daar behoorlijk aan. En zie mezelf daar ook niet echt meer op rijden. :p

De Iva Jet, tsjah, gele plaat toch niet zo handig in deze stad.

Het adres waar ik in Amsterdam heen moest is verhuisd naar het deel van Adam waar het parkeren gewoon gratis is.
Oftewel, geen reden om dan niet gewoon met de auto te gaan.

Verder wat handel betreft.
Ik hou die scooter in theorie gewoon voor gebruik, maar de opportunist in mij weet dat een gek er wel 400 voor geeft.
Dus gewoon op MP zetten is altijd handig.
230 euro snel verdiend. :p

De Iva jet zal wss sws de deur uit gaan.
 
Van 6 a 6,5 gram rollen naar 7,5 gram rollen gegaan met een Peugeot Ludix Trend. Hij is er niet sneller van geworden maar de motor maakt naar mijn idee minder 'overtoeren' bij het optrekken (hij trekt nog steeds goed op).

Ben benieuwd of het verbruik iets verbetert (was 1:20...).
 
View attachment 71713

Gilardoni EVG 50cc. Nergens meer te koop, dus maar gekocht voor de heb.

Weet nog niet of ik hem ooit ga gebruiken.
Misschien als sleeper met een Sito Plus, wat me serieus geinig lijkt. Of gewoon met een C16 zodat ie lekker knalt en 70cc's eruit blaast. Ding kan 11 tot 13pk halen uit de fabriek.

Dus even snel als een top performances due plus?
Post automatically merged:

Zo, wat heb ik nou gedaan weer. Toch niet weer een scooter van de eerste eigenaar in topstaat gekocht voor een prikkie. :p
Blauwe plaat
2012
Eerste eigenaar
3279 km
Vrijwel altijd binnen gestaan en alleen met mooi weer gereden.
Op wat roest op de bokstandaard en een paar krasjes op de onderkuip ziet dit ding er echt nog heel goed uit voor zijn leeftijd.

Stond een paar weken slecht geadverteerd op MP.
Geen kenteken zichtbaar, vrijwel geen info.

Ik natuurlijk een berichtje uitgestuurd voor de kmstand en het kenteken en i.p.v. de gevraagde €250 vervolgens €125 geboden.
Zo gezegd, zo gedaan.
Meteen ff de handen vies omdat ik er anders sws geen zak zin meer in heb.

- Overschrijven €11,40
- Kleppen gesteld 0.10/0.10
- Flesje olie €5,49
- Kleppendekselpakking €1,50
- Rollensetje 7.0 gram €7,50.
- Vario driehoekjes €2,50
- Oliefilter + rubberen ring €2,00
- Remvloeistof €3,00
- Remmenreiniger €2,49
- Brandstoffilter €0,25
- Brandstofslang €2,00
- Vertandingsolie €3,00


V-snaar, remblokken , remschijven geïnspecteerd. Nog dikke prima.
Banden zijn natuurlijk uit 2011. Geen droogtescheuren, dus ik laat ze lekker zitten.
Bokstandaard zal ik wellicht nog reinigen, behandelen en spuiten van de week.

Aanschaf + bovenstaande ==> €125+41,13 = 166 euro.
Lekker rijden, ondertussen te koop zetten voor €400 op marktplaats.
Het is immers wat de gek ervoor geeft.


Dat jij zoveel zin hebt zeg om daar aan te sleutelen.. Blok is wel oke.. Maar die kappen ben ik zelf niet zo kapot van en hoe dat model in elkaar zit.
Ook vet geluk dat je hem voor 125 euro mee krijgt. Is nou niet echt een model scooter dat volgens mij heel graag gewild is. (anders zou de vorige eigenaar er niet graag zo snel mogelijk vanaf willen.
Post automatically merged:

Van 6 a 6,5 gram rollen naar 7,5 gram rollen gegaan met een Peugeot Ludix Trend. Hij is er niet sneller van geworden maar de motor maakt naar mijn idee minder 'overtoeren' bij het optrekken (hij trekt nog steeds goed op).

Ben benieuwd of het verbruik iets verbetert (was 1:20...).


Rolletjes zijn veelste licht. Standaard hoort er 8,9 grams erin te zitten.

Je kan hoogstens naar 8,5 gram of mixen met 8 als je een snellere uitlaat hebt zoals een sito+
 
Last edited:
Rolletjes zijn veelste licht. Standaard hoort er 8,9 grams erin te zitten.

Je kan hoogstens naar 8,5 gram of mixen met 8 als je een snellere uitlaat hebt zoals een sito+
Denk je dat de top beter wordt met zwaardere rollen?

Van de rollen die er inzaten naar 7,5gr (totaal 40-41 gram naar 45 gram) heeft niets gedaan voor de topsnelheid. Het rijdt wel rustiger qua toeren.

Wat mij vooral opvalt t.o.v. mijn eigen ervaringen uit mijn tienerjeugd: meestal waren scooters rond 45-50 wel door het vario-gedeelte heen en begonnen ze op de 'hoogste versnelling' simpelweg meer toeren te maken richting de top.

Bij de Ludix lijkt dat punt veel later te komen (ergens bij 55-60 pas). Maar de vario lijkt wel volledig naar buiten te komen. En zwaardere rollen (10% extra) veranderden niets aan de topsnelheid.
 
Last edited:
Denk je dat de top beter wordt met zwaardere rollen:

Als je peugeot standaard is wel.. Zo`n setup heeft niks te zoeken onder de 8,5 grams range.

Horizontaal blok heeft de basis van het peugeot vertikaal blok. Zou ook op de zelfde methode moeten afstellen.
 
View attachment 71713

Gilardoni EVG 50cc. Nergens meer te koop, dus maar gekocht voor de heb.

Weet nog niet of ik hem ooit ga gebruiken.
Misschien als sleeper met een Sito Plus, wat me serieus geinig lijkt. Of gewoon met een C16 zodat ie lekker knalt en 70cc's eruit blaast. Ding kan 11 tot 13pk halen uit de fabriek.
Deze cilinder kit is te koop mocht iemand er baat bij hebben.
 
Twee set remblokken en remreiniger.
Voorrem vandaag uit elkaar gehaald, schoongemaakt en nieuwe blokken erin.
Vanavond testritje, en als t geslaagd is (doe dit voor t eerst zelf) volgt morgen de achterrem.
 
Waarom houd je hem niet zelf. Je leek er blij mee te zijn en het een goede koop gevonden te hebben?
Hij blijft ook lekker liggen, tenzij iemand er al jaren naar zoekt. Ben tevreden met hoe mn Ark nu rijdt. De tijd van flink opvoeren heb ik 20 jaar geleden al gehad. Heb geen zin om weer opnieuw alles te moeten af stellen etc. Te weinig tijd. Mn stage6 streetrace 50cc bevalt zeer goed, daarmee vlieg ik letterlijk alle 4 takts voorbij.
 
Back
Top