Wat heb je gekocht voor je scooter topic.

Gewoon allemaal old stock..

Stja als niemand meer opvoer onderdelen koopt om welke redenen dan ook en hun markt ligt op zijn gat.. Is het ook vrijwel niet raar dat een fabrikant als Hebo geen moeite meer zal doen om nieuwe onderdelen op de markt te zetten..

Vroeger ging dit soort onderdelen als broodjes over de toonbank.
 
Gewoon allemaal old stock..

Stja als niemand meer opvoer onderdelen koopt om welke redenen dan ook en hun markt ligt op zijn gat.. Is het ook vrijwel niet raar dat een fabrikant als Hebo geen moeite meer zal doen om nieuwe onderdelen op de markt te zetten..

Vroeger ging dit soort onderdelen als broodjes over de toonbank.
Hebo is overgegaan op de crossmotoren onder een andere naam. Als je de underdog bent en vaak nog duurder dan de concurentie dan houd niemand het vol uiteindelijk. Zo erg ligt de markt niet op zn gat, hoeveel van die complete Testa Rossa blokken rijden er tegenwoordig bijvoorbeeld wel niet rond? Elke tuner en testbank zit weet ik het hoelang tot zn oren vol met werk
 
hoeveel van die complete Testa Rossa blokken rijden er tegenwoordig bijvoorbeeld wel niet rond?
Heel weinig.

Er zijn ook praktisch geen tuners meer. Die hebben het zo druk omdat er maar zo weinig bedrijven zijn die het nog doen.

Ik denk dat je een beetje een vertekend beeld hebt, omdat je in dat wereldje zit.
Er zijn maar heel weinig mensen met dit soort spullen.
 
Hebo is overgegaan op de crossmotoren onder een andere naam. Als je de underdog bent en vaak nog duurder dan de concurentie dan houd niemand het vol uiteindelijk. Zo erg ligt de markt niet op zn gat, hoeveel van die complete Testa Rossa blokken rijden er tegenwoordig bijvoorbeeld wel niet rond? Elke tuner en testbank zit weet ik het hoelang tot zn oren vol met werk
Hebo producten waren aantrekkelijker geprijsd dan bijvoorbeeld Malossi.
 
Meen me te herrineren dat de Hebo Manston "pata negra" toch echt wel duurder was dan de 7t. Terwijl beide dikke scores van over de 23pk wegzette, dat was voor die tijd echt bizar veel. Nou kan mn geheugen me in de steek laten maar
Wellicht de cilinderkit en de uitlaten. Verder waren de spullen voordeliger dan Malossi.

Een Hebo Manston had een waanzinnig geluid. Zo herkenbaar van een afstand.
 
Heel weinig.

Er zijn ook praktisch geen tuners meer. Die hebben het zo druk omdat er maar zo weinig bedrijven zijn die het nog doen.

Ik denk dat je een beetje een vertekend beeld hebt, omdat je in dat wereldje zit.
Er zijn maar heel weinig mensen met dit soort spullen.
Had deze reactie ff totaal gemist. Maar hoewel ik het deels met je eens ben dat wanneer je in dat wereldje zit het vaak lijkt of dat soort blokken op elke hoek van de straat staan geparkeerd. Maar als ik hier in de omgeving Roosendaal Ettenleur Breda een beetje rondkijk naar hoeveel gekke projecten er rond rijden. En vooral hoeveel nieuwe mensen dat ik maandelijks nog leer kennen die nog geen 4 straten verder op blijken te wonen. Dat er minder tuners zijn dat is inderdaad helaas ook hier wel te merken. Maar de jongens die de stap willen maken dit fulltime te gaan doen voor de kost die schieten hier ook bijna letterlijk uit de grond. In een jaar tijd zijn er binnen een straal van 25km zeker 4 jongens voor zichzelf begonnen die allemaal een complete testbankruimte hebben. En die komen stuk voor stuk ook om in het werk. Ik heb het geluk dat ik met m'n maat ook een complete testbankruimte hebben ingericht maar dat is in bijna 30 jaar bij elkaar gespaard voor de uit de hand gelopen hobby zullen we maar zeggen. Moet voor ons wel leuk blijven als hobby. Zo gek zal het echt niet in heel Nederland zijn dat snap ik maar toch word het een beetje onderschat hoeveel mensen er nog volop mee bezig zijn. Alleen de legale meetings en races die zijn er eigenlijk niet meer omdat het haast onmogelijk is om iets te organiseren met alle vergunningen en regeltjes.
En dan komen de illegale meetings die weer zorgen dat er uiteindelijk nog meer regeltjes voor die paar legale meetings komen. En zo word het steeds meer "ondergronds" omdat we steeds maar als een stel criminelen worden weggezet.
Opzich niet heel onbegrijpelijk als je ziet hoe het er soms aan toe gaat.

Lang verhaal kort gemaakt, er zijn nog genoeg mensen aan het sleutelen aan dikke projecten.

Aan dit verhaal is helemaal niet te merken dat ik ondertussen ff weinig te sleutelen heb tot er weer wat projecten zijn verkocht
 
Ik vind het mooi te lezen dat er in jouw stad zoveel activiteit is op dit gebied. Bij mij is dat niet zo als het gaat om winkels en tuners.

20 jaar terug leefde het echt. Nu is dat gewoon ander verhaal. Komt mede doordat er geen nieuwe twee takten meer verkocht worden. Hierdoor is de markt enorm gekrompen.

Waarvan ik wel zeer enthousiast wordt is dat er steeds meer jongelui in mijn omgeving aan twee takt sleutelen. Als particulier verkoop ik regelmatig een dikke cilinder aan jongens van 16 tot 23 jaar. Dat maakt me best gelukkig wetende dat het weer in opmars lijkt te zijn.
 
Enige jammere is dat het schermpje niet 100% recht is... Maar ja, dat krijg je met die aftermarket schermpjes. Het ziet er leuk uit van een afstandje.
 
@ Gebakken Banaan , Als ik je een tip mag geven , ga dan voor iets meer voor een originele carb . heb die fout ook gemaakt , door een imitatie te kopen , moest na veel proberen en klooien , toch ( bij mij Keihin Carb ) kopen . Deze was bij Ali alsnog veel goedkoper als bij de websites.
 
Kon voor een kratje pils een GY6 4takt ophalen uit 2016 met 8000km op de teller. Wist niet of het de moeite waard zou zijn maar toch maar gedaan. Ding was super smerig, had buiten onder een afdakje staan, dus eerst maar eens even de bandjes wat lucht gegeven en door de wasstraat met het ding gegaan. Had meer liefde nodig, dus ik maar wat rommel besteld;
  • Tecnigas Silent Pro CE GY6
  • Nieuwe accu
  • 4t Castrol olie
  • Kroon transmissie olie
  • Metertje benzine slang
  • Benzine filtertje
  • Luchtfiltertje
  • Jerrycan verse benzine
  • Bougietje
  • Handjevol wasstraat muntjes
En oja, 2 kratjes pils haha. Eén voor de gulle gever en één voor mijn transport mannetje. Ding had al eens een nieuwe CDI gehad dus dat scheelt weer. Alle zooi gemonteerd en volgens mij redelijk afgesteld, draait rustig, af en toe dipt ie nog wat in de stationair maar dat kan komen omdat ik de vlotterbak niet los kreeg, dus heb de sproeiers niet kunnen reinigen. Er komt dus ook nog een compleet nieuwe carburateur op voor een paar tientjes. Al met al 220 Euro kwijt aan een prima gebakken banaantje! :)
Hebt niet zo op met banaan. Liever babi pangang eigenlijk hahah. :tearsofjoy:

Wat voor 1 is het?
 
Last edited:
Deze 6 baans torquedriver van Mezoly voor Minarelli hori 33 mm ( die hetzelfde is als de Motoforce torquedriver ) voor 40 Euros.
Ze zeggen dat het 2 mogelijkheden heeft maar dat zijn er 3 aangezien er maar 2 spietjes in vallen,
standaard krom - iets lichter krom - en rechte spiebanen. De montage ging netjes op mijn 2de scooter maar nog niet geprobeerd mee te rijden .
Voor die 40 Euro een nette prijs en met 3 afstel mogelijkheden niet verkeerd.
mezoly spiebaan.png
 
Deze 6 baans torquedriver van Mezoly voor Minarelli hori 33 mm ( die hetzelfde is als de Motoforce torquedriver ) voor 40 Euros.
Ze zeggen dat het 2 mogelijkheden heeft maar dat zijn er 3 aangezien er maar 2 spietjes in vallen,
standaard krom - iets lichter krom - en rechte spiebanen. De montage ging netjes op mijn 2de scooter maar nog niet geprobeerd mee te rijden .
Voor die 40 Euro een nette prijs en met 3 afstel mogelijkheden niet verkeerd.
View attachment 74384


Kijk wel uit met de setting die minder snel open gaat.. Als je vario sneller open wilt kan het er voor zorgen dat je riem behoorlijk zwaar belast gaat worden.
Als je daar dan te lang mee door blijft rijden heb je de kans dat je de riem in de soep laat draaien en dus breekt en dan sta je stil..

Is mij ook al 2 keer overkomen.
 
Kijk wel uit met de setting die minder snel open gaat.. Als je vario sneller open wilt kan het er voor zorgen dat je riem behoorlijk zwaar belast gaat worden.
Als je daar dan te lang mee door blijft rijden heb je de kans dat je de riem in de soep laat draaien en dus breekt en dan sta je stil..

Is mij ook al 2 keer overkomen.
Thnx voor de tip ik zal het in de gaten blijven houden.
Ik gebruik de rechte spiebanen .
 
Back
Top