Wat heb je gekocht voor je scooter topic.

Ik heb inderdaad met fluxdraad besteld. Het apparaat kan beide aan en ook elektroden en wolfraam.
Ik wist alleen niet dat ik het ding al zo snel nodig zou hebben.
De Canta die we vorige week kochten, is een behoorlijke kat in de zak gebleken.
Carrosserie, chassis en motor zijn goed, maar ik liet hem even door een garage nakijken ivm remmen en stationair en daar kwam me toch een waslijst aan gebreken uit naar voren. Totaalplaatje tot dusver: minimaal 1900 euro en het onderzoek was nog niet eens afgerond.
Dat kunnen we onmogelijk ophoesten, dus ik ben wel gedwongen om te proberen hem zelf te repareren.
Helaas staan over de Canta weinig filmpjes op YT.
Hey Foggy ik wil zelf een canta kopen omdat ik beetje klaar met scooters ben maar vind je het een aanrader voor iemand die er niet aan kan sleutelen? Heb er een gevonden met 11.000 km (3400€) maar ben bang dat dingen stuk gaan en dat ik ook niet alles kan betalen, dus raad jij het aan om er een te halen?
 
Hey Foggy ik wil zelf een canta kopen omdat ik beetje klaar met scooters ben maar vind je het een aanrader voor iemand die er niet aan kan sleutelen? Heb er een gevonden met 11.000 km (3400€) maar ben bang dat dingen stuk gaan en dat ik ook niet alles kan betalen, dus raad jij het aan om er een te halen?
Als je je daar nu al zorgen om maakt dan zou ik het niet doen. Als je al je geld erin steekt en je zou stukken krijgen en dat kun je niet betalen dan ben je je investering ook voor een groot deel kwijt omdat je dan met een kapot voertuig zit wat weinig waarde heeft.
 
Als je denkt dat scooters vaak rotzooi zijn, heb je nog nooit brommobielen gezien. 90% is compleet afgeragde rotzooi wat nog nooit onderhoud gehad heeft. Prijzen zijn ook compleet achterlijk. Van de aanschaf van zo'n ding, tot de onderdelen. Heel ver van weg blijven die dingen.
 
Als je denkt dat scooters vaak rotzooi zijn, heb je nog nooit brommobielen gezien. 90% is compleet afgeragde rotzooi wat nog nooit onderhoud gehad heeft. Prijzen zijn ook compleet achterlijk. Van de aanschaf van zo'n ding, tot de onderdelen. Heel ver van weg blijven die dingen.
Ik zat er zelf ook wel eens aan te denken om er 1 te kopen maar als je de prijzen ziet,
daar koop je een mooie echte 2dehands auto voor met soms zelfs een jonger bouwjaar.
Dan de dure onderdelen , leuk voor in een dorp of stad dat wel want je kan vaak niet op wegen rijden er buiten.
 
Mooi spul komt hier langs! Ik heb een stuk ouwe troep de weg op geholpen.

Aanschaf V-Clic: 50 euro

Cilinderkop: 50 euro
Accu: 16 euro
Pakkingen: 16 euro
Variobus: 3 euro
1L 10w40: 5,50 euro
Kleinmateriaal: 15 euro

En een vario, rollen en spiegel die ik nog had liggen: 0 euro

Dus voor een goeie 150 euro heb ik weer een rijdende scooter. Het doel was 100 euro, maar die cilinderkop gooide roet in het eten.
 
Last edited:
Een goedkopere pret pakket:

Cilinderkop (met korte kleppen) China GY6 50cc (zonder
SLS) SP
Art.nr.: 89916b
1 € 37,81
Krukas China GY6 4-takt 50cc 16 tands
oliepomptandwiel A-kwaliteit SP
Bekijk instructievideo
Art.nr.: 92793
1 € 41,99
Cilinder China 60cc 4-takt GY6 aluminium 44mm SP
Art.nr.: 90453 1 € 39,90
Tapeind spruitstuk/inlaat China
GY6/Kymco/Sym/Peugeot M6x62
Art.nr.: 33076b
2 € 2,10
KEERR.SET CHI 4T GY6 50cc SCOOTERS 4dlg SP
Art.nr.: 90949 1 € 4,71
Kettinggeleiderbout nokkenasketting China GY6 4-takt
Art.nr.: 78289 1 € 2,04
Oliepomp China GY6 4-takt 50cc (16 tands) 139QMB /
QMA
Bekijk instructievideo
Art.nr.: 89155
1 € 8,95


Helaas moet ik een nieuw blok opbouwen, aangezien de huidige niet zo heel best meer is.
 
Een goedkopere pret pakket:

Cilinderkop (met korte kleppen) China GY6 50cc (zonder
SLS) SP
Art.nr.: 89916b
1 € 37,81
Krukas China GY6 4-takt 50cc 16 tands
oliepomptandwiel A-kwaliteit SP
Bekijk instructievideo
Art.nr.: 92793
1 € 41,99
Cilinder China 60cc 4-takt GY6 aluminium 44mm SP
Art.nr.: 90453 1 € 39,90
Tapeind spruitstuk/inlaat China
GY6/Kymco/Sym/Peugeot M6x62
Art.nr.: 33076b
2 € 2,10
KEERR.SET CHI 4T GY6 50cc SCOOTERS 4dlg SP
Art.nr.: 90949 1 € 4,71
Kettinggeleiderbout nokkenasketting China GY6 4-takt
Art.nr.: 78289 1 € 2,04
Oliepomp China GY6 4-takt 50cc (16 tands) 139QMB /
QMA
Bekijk instructievideo
Art.nr.: 89155
1 € 8,95


Helaas moet ik een nieuw blok opbouwen, aangezien de huidige niet zo heel best meer is.
Voor die prijs niet verkeerd toch? Of moet dit wekelijks gebeuren ofzo
 
Eigenlijk kan het wel goedkoper. Als je de prijzen op Gmoto.nl ziet..

Daar heb je zo`n zelfde cilinder voor 18 - 28 euro.
En niet te vergeten andere delen die spot goedkoop zijn daar.
 
Nieuwe tool vandaag binnen gehad.
Goedkoper dan een echte krukko.
Hogere kwaliteit dan die goedkope setjes van 50 a 60 euro waar je weinig wat aan hebt.

8730_det04_1.jpg


Hiermee ga ik nog wat blinde gat lagers ermee uit halen.

Ik kan hem met volle harte aanbevelen.. Ding is ze geld dik waard.
Lagers vertanding in carter 139QMB blok zo eruit gerost.. Die kleine trekkers zijn veel degelijker kwaliteit dan die van de 50 a 60 kostende setjes.

Je merkt echt dat het gereedschap goed ze werk doet waar het voor bedoeld is.. Scheelt enorm veel tijd om binnen lagers eruit te krijgen.
 
Back
Top